در مطالعهی حاضر، یک نمونه مشتمل بر 320 تولیدکننده طی دورهی 1397-1396 به روش نمونهگیری ساده تصادفی به منظور بررسی عوامل موثر بر انتخاب مسیرهای بازاریابی مرکبات در بین تولیدکنندگان شهرستان فسا تعیین شد. در ابتدا، کارایی مسیرهای بازاریابی ارزیابی و سپس، مدل لاجیت چندگزینهای برای این هدف برآورد گردید. نتایج نشان داد که اثر متغیرهای سطح تحصیلات، قیمت محصول و بستهبندی بر انتخاب مسیر فروش مستقیم در بازار که کاراترین مسیر بازاریابی است، مستقیم و معنادار است. همچنین متغیرهای سابقه فعالیت و فاصله باغ تا شهر اثر منفی و معناداری بر انتخاب مسیر فروش مستقیم محصول دارد. از اینرو، اعمال سیاستهایی همچون ارائه سوبسیدهایی جهت کاهش هزینههای بستهبندی، فعالیتهای آموزشی و ترویجی جهت ترغیب تولیدکنندگان به بستهبندی محصول، عرضه بستههای مدرن و ایجاد قوانین و مقررات برای اعمال بستهبندی محصول توسط تولیدکنندگان در این شهرستان ضروری به نظر میرسدد
میرزایی, عباس, آزرم, حسن, نقوی, سمیه. (1397). نقش بسته بندی در انتخاب مسیرهای بازاریابی مرکبات شهرستان فسا. مجله برنامه ریزی و توسعه پایدار, 1(1), 69-86.
MLA
عباس میرزایی; حسن آزرم; سمیه نقوی. "نقش بسته بندی در انتخاب مسیرهای بازاریابی مرکبات شهرستان فسا". مجله برنامه ریزی و توسعه پایدار, 1, 1, 1397, 69-86.
HARVARD
میرزایی, عباس, آزرم, حسن, نقوی, سمیه. (1397). 'نقش بسته بندی در انتخاب مسیرهای بازاریابی مرکبات شهرستان فسا', مجله برنامه ریزی و توسعه پایدار, 1(1), pp. 69-86.
VANCOUVER
میرزایی, عباس, آزرم, حسن, نقوی, سمیه. نقش بسته بندی در انتخاب مسیرهای بازاریابی مرکبات شهرستان فسا. مجله برنامه ریزی و توسعه پایدار, 1397; 1(1): 69-86.